سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
29 20 70 70 – 021

به دلیل ادغام کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد این پرسش برای داوطلبان کنکور بوجود می آید که آیا انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به دلیل ادغام کنکور ها به صورت همزمان انجام می شود؟ در پاسخ به این سوال لازم به ذکر است که به دلیل ادغام کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 98 همزمان و در قالب یک کارنامه خواهد بود ولی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت جداگانه از انتخاب رشته کنکور سراسری 98 انجام خواهد شد. انتخاب رشته امری بسیار حساس است که اگر توسط فردی غیر متخصص انجام گیرد، ممکن است داوطلب با وجود کسب رتبه مناسب در رشته محلی بسیار کمتر از حد انتظار پذیرفته شود و یا اصلا پذیرفته نشود! انتخاب رشته دانشگاه آزاد نکاتی دارد که ما سعی کرده ایم در این مقاله به آن ها بپردازیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.


انتخاب رشته دانشگاه آزاد در بازه زمانی مقرر از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org انجام خواهد شد.

توضیحات کارنامه کنکور دانشگاه آزاد

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، نتایج اولیه کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در قالب یک کارنامه متشر می شود. از بین تمامی اطلاعات مندرج در کارنامه کنکور سراسری، رتبه و تراز اکتسابی در هر زیرگروه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مهم است. برای یک انتخاب رشته صحیح و ایده آل باید بدانید سال های گذشته داوطلبانی با رتبه و تراز شما در چه رشته محل هایی پذیرفته شده اند. برای بررسی رتبه و تراز خود برای انجام بهترین انتخاب رشته می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی کنکور تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.


انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده اند، در فرم انتخاب رشته مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل می باشند. پیشنهاد می شود 100 انتخاب خود را به سه دسته تقسیم کنید. دسته اول یا همان چند انتخاب اول خود را به کد رشته محل های خوشبینانه اختصاص دهید. یعنی اگر طبق تجربه انتخاب رشته داوطلبان سال های گذشته، قبولی با تراز شما در رشته داروسازی بسیار کم می باشد و شما علاقه بسیاری به این رشته دارید، چند انتخاب اول خود را به این دسته از رشته محل ها اختصاص دهید. دسته دوم را به رشته محل هایی اختصاص دهید که با توجه به تجربه انتخاب رشته داوطلبان سال های گذشته، شانس متوسطی برای قبولی دارید و دسته سوم  را به رشته محل هایی اختصاص دهید که شانس قبولی بسیار زیادی برای پذیرش در آن رشته ها دارید ولی علاقه زیادی به آن رشته محل ها ندارید و تنها در صورت عدم قبولی در رشته محل های دسته اول و دوم حاضر به ادامه تحصیل در آن رشته محل ها هستید. به طور کلی چینش کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد بایستی بر اساس علاقه شما باشد. یعنی علاقه شما به رشته محل انتخاب اول بیشتر از علاقه شما به رشته محل انتخاب دوم و علاقه شما به رشته محل انتخاب سی ام بیشتر از علاقه شما به رشته محل انتخاب سی و دوم باشد.


زمان و نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98

شما در صورتی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد خواهید بود که در انتهای کارنامه کنکور سراسری کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای شما درج شده باشد. چنانچه مجاز به انتخاب رشته شده اید، بایستی در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به سایت azmoon.org و بر روی لینک مربوط به انتخاب رشته کلیک کنید. سپس در قسمت مشخص شده، کد ملی و شناسه دانشگاه آزاد را وارد نمایید. در مرحله بعدی بایستی هزینه انتخاب رشته را پرداخت نمایید. سپس از منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه “ثبت رشته” کلیک و کد رشته محل های انتخاب خود را به ترتیب اولویت و با توجه به توضیحات پاراگراف قبلی، وارد کنید. پس از درج تمامی انتخاب های خود بر روی گزینه تایید نهایی کلیک و کد رهگیری خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که برای انجام یک انتخاب رشته صحیح و به دور از ریسک حتما با یک مشاور خبره در زمینه انتخاب رشته مشورت نمایید. در صورت تمایل جهت انجام مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

“در حال حاضر زمان دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 مشخص نشده است ولی به احتمال زیاد زمان انتخاب رشته اواخر مرداد ماه خواهد بود.”

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
29 20 70 70 – 021

سوالات خود را در قسمت دیدگاه، با مشاوران ما در میان بگذارید…

منبع :انتخاب رشته دانشگاه آزاد