سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99 با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
29 20 70 70 – 021

دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تمامی رشته های خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. هدف از تاسیس این دانشگاه مهارت آموزی متقاضیان به صورت علمی و کاربردی بود. هم اکنون افراد بسیاری که فارغ التحصیل دبیرستان، هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش هستند و همچنین افراد شاغلی که قصد دارند در کنار کار برای ارتقای شغلی ادامه تحصیل دهند، متقاضی ثبت نام و ورود به دانشگاه علمی کاربردی هستند. همانطور که اشاره شد این دانشگاه تمامی رشته های خود را در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می دهد. در ادامه علاوه بر زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99 به هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در سال تحصیلی 98 – 99، شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 98، اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی و همچنین لیست رشته های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 98 – 99 سرایان خواهیم پرداخت. 


تمامی رشته های دانشگاه علمی کاربردی سرایان به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می گردد.

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99

همانطور که گفته شد دانشگاه های علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و دو نوبت در سال اقدام به جذب دانشجو می نمایند. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.داوطلبان دانشگاه علمی کاربردی برای ثبت نام می توانند در دو زمان مهر و بهمن ماه شروع به ثبت نام کنند. داوطلبان ورودی نیم سال اول برای ثبت نام باید از مرداد ماه برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنند و داوطلبان ورودی نیم سال دوم باید از اواخر بهمن ماه برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنند.


شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سرایان منوط بر  داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می باشد. شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی عبارتند از :

  • اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • تبعیت از قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  • عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • تعهد به رعایت قوانین و مقررات دانشگاه علمی کاربردی
  • داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • عضو نبودن و نداشتن سابقه در ساواک
  • نداشتن مورد اخلاقی 

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی عبارتند از :

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

1 داشتن مدرک دیپلم نظام جدید (نظری، کاردانش و فنی حرفه ای) یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه ( 4 یا 6 ساله دبیرستان یا هنرستان) برای متقاضیان ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
2 داشتن مدرک کاردانی برای متقاضیان ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

تبصره : چنانچه داوطلبی حد نصاب قبولی یکی از کد رشته های مشخص شده در دفترچه انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی را کسب کند ولی تا آخر شهریور 98 موفق به اخذ گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته موردنظر نگردد، مشمول یکی از وضعیت های زیر خواهد بود :

الف- اگر کد رشته پذیرفته شده برای نیمسال اول (ورودی مهر) باشد، قبولی داوطلب لغو شده و اجازه ثبت نام در دانشگاه محل قبولی را نخواهد داشت.

ب- چنانچه کد رشته پذیرفته شده برای نیمسال دوم (ورودی بهمن) باشد و داوطلب تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 98 – 99 موفق به اخذ گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شود، مجاز به ثبت نام در نیمسال دوم خواهد بود و در غیر این صورت، قبولی داوطلب لغو خواهد شد.

ج- افراد دارای دیپلم کامل نظام جدید یا قدیم و افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک بالاتر از کاردانی (فوق دیپلم)، اجازه ثبت نام و شرکت در این مرحله از پذیرش را ندارند و شرکت این افراد تخلف محسوب شده و در هر مرحله از تحصیل که باشند، قبولی آنان لغو و از ادامه تحصیل آن ها خودداری شده و ملزم به پرداخت غرامت خواهند بود.

د-مرخصی گرفتن، تغییر رشته دادن، انتقالی گرفتن و مهمان شدن در ترم نخست غیر مجاز می باشد و از ترم دوم به بعد طبق قوانین دانشگاه علمی کاربردی مجاز می باشد.


هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99

همانطور که گفته شد، متقاضیان ثبت نام کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی نیمسال اول (ورودی مهر) می بایست به سایت سنجش مراجعه نمایند. متقاضیان در ابتدا بایستی کارت اعتباری ثبت نام کاردانی یا کارشناسی را خریداری کرده و سپس توسط کد رهگیری اقدام به ثبت نام نمایند. در واقع تنها هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای خرید کارت اعتباری ثبت نام می باشد. هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کاردانی حدودا 23,000 تومان و برای مقطع کارشناسی 28,000 تومان می باشد. البته از آن جا که فعلا دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 98 منتشر نشده است، هزینه دقیق ثبت نام مشخص نیست. برای اطلاع از هزینه دقیق ثبت نام سال تحصیلی 98 – 99 با بخش مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.  


اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی سرایان

متقاضیان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و همچنین فارغ التحصیلان این دانشگاه با شنیدن اخباری مبنی بر عدم معتبر بودن مدرک دانشگاه علمی کاربردی دچار نگرانی هایی در رابطه با اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی شده و در تماس با مرکز تهران مشاوره به دنبال اطمینان از صحت و یا عدم صحت این نوع اخبار هستند. در پاسخ به این سوال لازم به ذکر است که دانشگاه علمی کاربردی سرایان تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می کند. بنابراین مدرک آن کاملا معتبر می باشد و از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد. بحث اصلی در رابطه با کیفیت دانشگاه علمی کاربردی است! از آن جا که تمامی رشته های دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون آزمون است بنابراین افرادی با سطح علمی مختلف وارد این دانشگاه می شوند و از آن جا که این دانشگاه سخت گیری زیادی ندارد بنابراین سطح علمی دانشگاه علمی کاربردی پایین تر از دانشگاه های دولتی و حتی دانشگاه آزاد است. البته برخی از واحدهای دانشگاه علمی کاربردی از کیفیت خوبی نیز برخوردار می باشد. در کل داوطلبان دارای مدرک علمی کاربردی سرایان هیچ مشکلی برای استخدام در مراکز و ارگان های مختلف دولتی و غیردولتی کشور ندارند.


رشته های دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99

در این قسمت لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی 98 – 99 سرایان را به تفکیک مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته قرار داده ایم.

رشته های بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99

  1. کاردانی حرفه ای حسابداری – حسابداری دولتی
  2. کاردانی حرفه ای حقوق – شورای حل اختلاف
  3. کاردانی فنی عمران – امور پیمان ها
  4. کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه های گسترده
  5. کاردانی فنی مکانیک – تاسیسات مکانیکی ساختان

رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99

  1. کارشناسی حرفه ای حسابداری – حسابداری دولتی
  2. مهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعات

کانال دانشگاه های بدون کنکور

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99 با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
29 20 70 70 – 021

سوالات خود را در قسمت دیدگاه، با مشاوران ما در میان بگذارید…

منبع :ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سرایان 98 – 99