سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارنامه سبز کنکور سراسری

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد کارنامه سبز کنکور سراسری با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
29 20 70 70 – 021

حتما شما هم این روزها پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری اصطلاح کارنامه سبز را شنیده اید. اکثر داوطلبان کنکور سراسری 98 در تماس با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تهران مشاورهبا تعجب در رابطه با کارنامه سبز و یا همان کارنامه نهایی کنکور سراسری سوالاتی همچون کارنامه سبز چیست؟ کاربرد کارنامه سبز چیست؟ کارنامه سبز چه زمانی منتشر می شود؟ و … را مطرح می نمایند. به همین دلیل تیم تحریریه تهران مشاوره بر آن شد تا در این مطلب به تمامی سوالات احتمالی شما داوطلبان گرامی در رابطه با کارنامه سبز پاسخ دهد. بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری 98 شرکت کرده اند، اعم از داوطلبانی که در یکی از کد رشته محل های انتخابی خود پذیرفته شده و یا در هیچ یک از کد رشته محل های انتخابی خود پذیرفته نشده اند، پیشنهاد می گردد. 


کارنامه سبز، کارنامه ای است که برای اطلاع داوطلبان ازمیزان شانس آن ها جهت پذیرفته شدن در تمامی کد رشته محل های انتخابی منتشر می گردد.

کارنامه سبز کنکور سراسری

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 98، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه سبز برای داوطلبانی که در انتخاب رشته با آزمون دانشگاه های سراسری شرکت کرده اند، منتشر خواهد شد.  کارنامه ای که تصویر آن را مشاهده می کنید، کارنامه سبز یکی از داوطلبان کنکور سراسری سال 1397 است. این داوطلب بنا به تشخیص خود و یا مشاور خود از میان 150 انتخاب، 139 کد رشته محل را انتخاب کرده است. 

اگر با دقت به کارنامه این داوطلب نگاه کنید، انتخاب 119 وی با علامت (*) نشان داده شده است. این علامت در کارنامه سبز یعنی داوطلب در آن کد رشته محل پذیرفته شده است.

لازم به توضیح است که سازمان سنجش، فرم انتخاب رشته داوطلبان را به ترتیب رتبه آنان بررسی می نماید. یعنی ابتدا فرم انتخاب رشته داوطلبی که رتبه 100 کنکور تجربی را کسب کرده مورد بررسی قرار می گیرد و سپس فرم انتخاب رشته رتبه 101 کنکور تجربی را مورد بررسی قرار می دهد. چنانچه داوطلب رتبه لازم را جهت پذیرش در کد رشته محل شماره 1 کسب کرده باشد در همان کد رشته محل پذیرفته می شود و انتخاب های بعدی وی مورد بررسی قرار نمی گیرد ولی چنانچه داوطلب رتبه لازم را جهت پذیرش در کد رشته محل شماره 1 کسب نکرده باشد، انتخاب بعدی وی مورد بررسی قرار می گیرد و چنانچه رتبه لازم را جهت قبولی در کد رشته محل شماره 2 کسب کرده باشد در همان کد رشته محل پذیرفته می شود و انتخاب های بعدی وی مورد بررسی قرار نمی گیرد و …. 

بنابراین داوطلب مذکور، رتبه لازم را در انتخاب های 1 تا 118 خود کسب نکرده است. 

اگر به ستون آخر (نتیجه) نگاه کنید متوجه خواهید شد که در برخی کد رشته ها در قسمت انتخاب رشته اعدادی قرار داده شده است. در ادامه به معنی برخی از این اعداد خواهیم پرداخت :

عدد 1 یعنی شما در فرم انتخاب رشته خود کد رشته های دارای شرایط خاص را انتخاب کرده اید.

عدد 2

یعنی برای مصاحبه در رشته نیمه متمرکز معرفی شده اید.
عدد 4 یعنی شرایط پذیرش و وضعیت علمی شما توسط آموزش و پرورش در حال بررسی می باشد.
عدد 7 یعنی رتبه و شرایط لازم را جهت دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان کسب نکرده اید.
عدد 9 شرایط شما جهت پذیرش در رشته های بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، غیرانتفاعی رفاه، علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری و رشته های دانشگاه شاهد، دانشگاه بقیه الله و دکتری بیوسته بیوتکنولوژی در حال بررسی می باشد.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر جهت بررسی کارنامه سبز خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی کنکور تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.


کارنامه سبز تنها مختص دانشگاه های سراسری است. کارنامه سبز برای داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی منتشر نخواهد شد.

زمان انتشار کارنامه سبز کنکور 99

نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 98 در تاریخ 23 شهریور ماه سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر گردید. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، چند روز پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری کارنامه سبز منتشر خواهد شد. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، کارنامه سبز از روز پنجشنبه مورخ 98/6/28 از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت می باشد.

کانال کنکور سراسری

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد کارنامه سبز کنکور سراسری با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
29 20 70 70 – 021

سوالات خود را در قسمت دیدگاه، با مشاوران ما در میان بگذارید…

منبع :کارنامه سبز کنکور سراسری