سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل

29 20 70 70 – 021
 
پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد بی صبرانه منتظر اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد هستند تا با اطلاع از رتبه اکتسابی خود اقدامات لازم را جهت تحقیق و مشورت با مشاوران انتخاب رشته انجام داده و در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد با مشکلی مواجه نگردند. به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مطلب به طور اختصاصی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 بپردازیم. در این مطلب به زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 99 پرداخته شده است. بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 99 پیشنهاد می گردد.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا و در دو بازه زمانی مختلف انجام خواهد شد.

زمان و شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 99 اردیبهشت سال 1399 و زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد 99 نیمه دوم خرداد ماه خواهد بود. بنابراین به احتمال زیاد زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 اواخر خرداد و یا اوایل تیر ماه خواهد بود. داوطلبانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند و در کارنامه ای که در زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد صادر شده است مجاز به انتخاب رشته شناخته شده اند، می توانند اقدامات لازم را در بازه زمانی مقرر انجام دهند. البته درحال حاضر تاریخ دقیق آن مشخص نشده است به محض اطلاع، این مطلب بروز رسانی خواهد شد. ضمنا لازم به ذکر است که علاوه بر سایت تهران مشاوره از طریق عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد نیز می توانید پیگیر آخرین اخبار مربوطه باشید.


انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 99

پس از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد 99 و اطلاع از وضعیت مجاز بودن خود در دوره های مختلف (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و …) می بایست دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد را دانلود و مطالعه فرمایید. چرا که به مهمترین نکات مربوط به کنکور کارشناسی ارشد در دفترچه انتخاب رشته پرداخته شده است. پس از مطالعه دقیق دفترچه و اطلاع از کد رشته ها، ظرفیت هر کد رشته محل، شرایط پذیرش در رشته های خاص و … 100 انتخاب خود را به 3 دسته تقسیم کنید.
دسته اول را به رشته محل هایی اختصاص دهید که علاقه بسیار زیادی به آن ها دارید. این دسته از رشته ها را بدون در نظر گرفتن رتبه و شانس قبولی خود انتخاب کنید. چرا که ممکن است در صورت خوش شانس بودن در این رشته محل ها پذیرفته شوید، در صورت پذیرفته نشدن نیز چیزی را از ندست نداده اید.
دسته دوم را به رشته محل هایی اختصاص دهید که با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید امکان قبولی نسبتا خوبی دارید.

دسته سوم را نیز به رشته محل هایی اختصاص دهید که اگر در رشته های دسته اول و دوم پذیرفته نشدید، شانس قبولی بیش از 80 درصد را در آن رشته ها داشته باشید. 

به این نکته توجه داشته باشید که ترتیب چینش رشته ها در این سه دسته و از انتخاب 1 تا 100 فقط بر اساس علاقه باشد. یعنی علاقه شما به پذیرش در انتخاب پنجم بیشتر از ششم و علاقه شما به پذیرش در انتخاب بیستم بیشتر از علاقه شما به پذیرش در رشته بیست و یکم باشد.

کانال کارشناسی ارشد

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل

29 20 70 70 – 021
 
سوالات خود را در قسمت دیدگاه، با مشاوران ما در میان بگذارید…