سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
29 20 70 70 – 021

دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاه وابسته به وزارت علوم است که تمامی رشته های خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. این دانشگاه تنها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد. هدف از تاسیس این دانشگاه افزایش مهارت افراد شاغل و ارائه رشته های کاربردی بود که امروزه به دلیل ارائه رشته های بسیار متنوع و بسیار مناسب و کاربردی برای ورود به بازار کار، داوطلبان بسیاری متقاضی ورود به این دانشگاه هستند. از آن جا که تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی نیز همچون سایر دانشگاه ها دارای شرایطی است، داوطلبان بسیاری در تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تهران مشاوره خواهان اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی هستند. به همین دلیل این مطلب را تحت عنوان “شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی” آماده کرده ایم تا در آن علاوه بر پرداختن به شرایط ثبت نام به زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیز بپردازیم.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در زمان مقرر از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی عبارت است از :

  • داشتن مدرک دیپلم نظام جدید (نظری، کاردانش و فنی حرفه ای) یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه ( 4 یا 6 ساله دبیرستان یا هنرستان) برای متقاضیان ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی
  • داشتن مدرک کاردانی برای متقاضیان ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

تبصره : اگر داوطلبی حد نصاب قبولی یکی از کد رشته های مشخص شده در دفترچه انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای را کسب نماید ولی تا آخر شهریور 98 موفق به اخذ گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته موردنظر نشوند، مشمول یکی از وضعیت های زیر خواهند بود :

الف-  اگر کد رشته پذیرفته شده برای نیمسال اول (ورودی مهر) باشد، قبولی داوطلب لغو شده و اجازه ثبت نام در دانشگاه محل قبولی را نخواهد داشت.

ب- چنانچه کد رشته پذیرفته شده برای نیمسال دوم (ورودی بهمن) باشد و داوطلب تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی 98 – 99 موفق به اخذ گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شود، مجاز به ثبت نام در نیمسال دوم خواهد بود و در غیر این صورت، قبولی داوطلب لغو خواهد شد.

ج- افراد دارای دیپلم کامل نظام جدید یا قدیم و افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک بالاتر از کاردانی (فوق دیپلم)، اجازه ثبت نام و شرکت در این مرحله از پذیرش را ندارند و شرکت این افراد تخلف محسوب شده و در هر مرحله از تحصیل که باشند، قبولی آنان لغو و از ادامه تحصیل آن ها خودداری شده و ملزم به پرداخت غرامت خواهند بود.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی عبارت است از :

  • اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  • تبعیت از قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • تعهد به رعایت قوانین و مقررات دانشگاه علمی کاربردی

زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 98

دانشگاه علمی کاربردی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نوبت در سال برای ورودی مهر و بهمن اقدام به ثبت نام می نماید. زمان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای برای ورودی مهر از مرداد ماه و ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای برای ورودی بهمن از دی ماه آغاز می شود. ابتدا می بایست در زمان مقرر دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای 98 را دانلود و مطالعه کنید، سپس از طریق سایت سنجش اقدام به ثبت نام نمایید. در حال حاضر زمان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 98 برای ورودی مهر و بهمن مشخص نشده است، به محض انتشار دفترچه و مشخص شدن زمان دقیق ثبت نام، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی با مشاوران مرکز تهران مشاوره تماس حاصل فرمایید.

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن های ثابت 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
29 20 70 70 – 021

سوالات خود را در قسمت دیدگاه، با مشاوران ما در میان بگذارید…

منبع :شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی